Druk druk !! - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu Druk druk !! - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

Druk druk !!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

01 Augustus 2015 | Australië, Merrigum

Hey luitjes,

Weer even een berichtje vanuit het drukke en nu wat regenachtige Australie !! Ik kan nu mooi eventjes een stukje plaatsen want het is hier een regenachtige dag.
Ondertussen is het Ierse stel ook gearriveerd, erg gezellig stel !! Maar dat Ierse accent is wel erg moeilijk te verstaan.. Maar met handen en voeten komen we er wel !!
Eergisteren en gisteren waren de girls vrij en was ik overdag met Jamie op de farm bezig, s´morgens en s´avonds kwam Tony melken.
Eergisteren begon de dag een beetje onstuimig..De koeien waren gemolken en ik had alle kalfjes gevoerd, Jamie zou gaan voeren in de wei een eind verderop.. De melkkoeien staan in een wei een paar kilometer verderop, ze moeten langs een grote wei gedreven worden wat vaak wel lukt omdat de voorste koeien netjes doorlopen waarna de anderen wel volgen..
Was deze dag dus niet het geval.. Ik zag echt overal koeien rennen en door de draad heen rennen, in de tuin, bij de melkstal, overal ! Tussendoor zag ik Jamie met de quad scheuren, ik gauw ook een quad gepakt en proberen de koeien bij elkaar te drijven, wat dus niet lukte want de koeien hadden toch echt iets anders in hun hoofd !! We waren dus net een stel cowboys die morgen.. Daarna de koeien maar met rust gelaten..
Verder verlopen de dagen super en zijn er volop kalfjes geboren, ik help telkens mee met Jamie wanneer we een koe moeten helpen met kalven. Een keer heb ik het zelf ook geprobeerd met wat instructies van Jamie, ging erg goed en was erg leuk om te doen ! Daarna maakten de moeder en het kalf het erg goed, wat dan helemaal een goed gevoel geeft !
Ondertussen zijn er ongeveer 25 kalfjes waarvan ongeveer 3 tweelingen. De drukte is dus nu echt van start gegaan !! S´avonds om een uur of 9 checken we altijd of er nog nieuwe koeien aan het kalven zijn.
Gisteren was het trouwens nog een klein cowboy gevalletje.. Ik moest eventjes wat jonge kalfjes naar buiten verplaatsen omdat we te weinig plek hadden in de stal. Ik had de kalfjes in de trailer gezet achter de quad en ze naar het hok gebracht buiten, het was erg mooi weer dus het ene kalfje zette het op een rennen want ze had een beetje de lentekriebels !! Na een tijdje kwam ze volgas terugrennen, gelukkig maar !! Gisteren was het heerlijk weer, ik kon gewoon in mijn shirtje werken, heerlijk !!
Komende dagen is het een beetje regenachtig weer, maar het is wel een keer goed dat het regent hier !! Het is zo droog, niet normaal..
Nou, hier nog wat foto´s van Melbourne en andere dingetjes !!
Tot snel maar weer !!

Xxxx Liefs

  • 01 Augustus 2015 - 21:17

    Dimf En John:

    Hoi annemiek,

    Vandaag bij je ouders op bezoek geweest met Erik jan en Robbert.
    Was erg gezellig,Erik jan helemaal in zijn nopjes met de Range Rover, ook nog een ritje gemaakt met je pa.
    Robbert heeft de dieren eten gegeven en verder de gehele middag met Mooike gespeeld.
    Heeft het geweldig naar zijn zin gehad.

    Wat dapper van jou, helemaal in je uppie naar Australie. Heel ver weg van alles.
    maar dat is wel jouw ding, dus begrijpen we het wel.
    Leuk jouw berichten te lezen, zo kunnen wij ook zien hou jij alles ervaart,geweldig.

    Nou, wij wensen jou heel veel plezier en een hele goede werktijd en hopen jou snel weer eens te zien en zijn benieuwd naar de foto's.

    Vele groetjes van ons,

    Dimf en John.

  • 03 Augustus 2015 - 21:29

    Nikki:

    Eeeeeej Cowgirl !!
    Hoeist? Volgens mij gaat t helemaal goed daar!

    Suuuper dat je zelf al geholpen hebt een koe te verlossen, en fijn dat ze t goed maken nu! Mooi is dat! :-)
    Haha ik moet echt lachen om je avonturen. Ik zie je al gaan op die quad, en dan gaan die eigenwijze koeien nog hun eigen gang ook. Ik denk dat ik wel weet hoe jouw gezicht op dat moment staat hahaha !! Ach gelukkig komt t altijd goed!

    En nu ook nog Ieren erbij... Ik ben benieuwd met wat voor accentje jij terug komt! Hahaaa..
    Wel lekker om daar een beetje regen te hebben. Hier is het inmiddels eindelijk weer ffkes zomer! Ik heb vandaag lekker aan de grevelingen gelegen.

    Nou ik kijk weer uit naar je volgende verhaaltje, enne.....
    Hou je ogen open voor leuke cowboys hee !!!!!

    Tot snel dotjeeee xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Merrigum

Stage in Australie

Stage periode bij de familie Snell in Merrigum, Victoria.

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Laatste daagjes..

17 September 2015

Laatste twee weekjes..

04 September 2015

Fotootjes !!

02 September 2015

De tijd vliegt..

02 September 2015

De tijd vliegt..
Annemiek

Met Mooike

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 79331

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 02 Oktober 2015

Stage in Australie

10 Maart 2012 - 17 Mei 2012

Stage in Canada

Landen bezocht: