De kalfjes blijven maar komen !! - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu De kalfjes blijven maar komen !! - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

De kalfjes blijven maar komen !!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

05 Augustus 2015 | Australië, Merrigum

Hey allemaal,

Weer eventjes een berichtje vanuit de kalfjeswereld hier !! Echt super tof !! Er zijn nu ongeveer 60 tot 70 kalfjes geboren, ik ben de tel aardig kwijt want het gaat erg hard !! Wordt je wakker en loop je naar de wei, liggen er ineens vier nieuwe kalfjes lekker tegen de moeder aan !! Of meer..
Vandaag na de koffie zouden we koeien van de andere boerderij naar hier brengen maar eerst gingen we nog eventjes kijken of er wat koeien aan het kalven waren. Jamie was nog eventjes binnen en ik ben alvast naar buiten gegaan. Toen zag ik een koe liggen die al bezig was met kalven, de twee pootjes en het hoofdje staken er al uit, een teken dat je op moet schieten want anders kan het kalfje stikken als de moeder niet gauw perst. Ik moest toen beslissen, of de koe naar aparte ruimte brengen of gauw helpen in de wei. Ik gauw naar de melkstal gerend en gauw de krik gepakt, hiermee kan je het kalf er zachtjes mee uit trekken, touwtjes aan de pootjes gedaan en rustig aan de slag gegaan.. Ondertussen was Jamie ook gearriveerd in de wei en was het kalfje er al uit en werd al schoongelikt door de moederkoe, erg mooi gezicht !!! En Jamie zei: Good job !! Ik was erg blij dat het gelukt was en het was nog een heiferkalf ook !! Een heiferkalf is een vrouwtje, die dus op het bedrijf aangehouden wordt en ook gemolken gaat worden !
Daarna was er een andere koe die al best ver was met kalven, maar Jamie constateerde dat de achterpootjes er uit staken, wat dus geen goed teken is want het kalfje is dan gedraaid wat moeilijkheden met zich meebrengt en niet goed is voor het kalfje.
Deze koe snel naar aparte ruimte gebracht bij de melkstal waar we haar op het gemak kunnen helpen met kalven, dit was echter wel wat lastiger want eerst het kontje moest eruit. Nadat het kalfje eruit was, leek op het eerste gezicht dat het kalfje dood was.. Maar ik zag in me ooghoek een kleine beweging van het hoofdje dus ik zei; Hey he’s alive !!!! Jamie zei; No, he’s dead I think..
Ikke balen maar ondertussen proberen het kalfje wakker te schudden, Jamie heeft hem over het hek gehangen met het hoofdje naar beneden en ineens begonnen zijn ogen te knipperen en hoestte op dat moment een heleboel slijm uit ! Kwam omdat hij achterstevoren in de moeder zat heeft hij veel te veel troep binnen gekregen en zijn zijn longen klem komen te zitten tijdens kalven.. Na dat gehoest was het kalf gelijk actief en hebben hem met zijn moeder in een apart hok geplaatst, het kalfje doet het erg goed !!!!! Is een mooi klein ondeugend stiertje !!!
S’avonds zijn er nog twee kalfjes geboren waarvan ik eentje geholpen heb, ik heb de smaak aardig te pakken !!
Ik heb het erg naar mijn zin hier, lekker druk en volop bezig met de beestjes !! Super !!
Nou, ik lig weer in mijn caravan ondertussen.. Het gaat hier vannacht wat vriezen zeiden ze.. Wat betekent dat het erg helder is en weer super veel sterren te zien zijn !! Ik ga gauw onder mijn extra dekens liggen en zet mijn kacheltje weer wat harder. Welterusten !! En tot het volgende berichtje maar weer !!

Xxxxxx liefs

P.S

In het vorige berichtje had ik het over Tony, dat is een man die hier twee dagen in de week s’morgens en s’avonds melkt ! Hij is Italiaans van afkomst, erg aardige kerel waar je goed mee kan lachen !!

  • 06 Augustus 2015 - 21:41

    Koen En Ellen:

    Heee Miekje!

    Wat een leuk kalfjesverhaal zeg! Super leuk dat er nu zoveel geboren worden en we zijn natuurlijk heel trots op je dat je je verloskundige werk helemaal zelf hebt uitgevoerd, wij zouden het kalfje maar Annemiek (of Ennemaaik) noemen!!

    Doe de groetjes aan al die kalfjes daar en wij kijken alweer uit naar je volgende verhaaltje!

    Liefs van ons!

  • 07 Augustus 2015 - 17:51

    Bart, Ghislaine En Froukje:

    Hey Annemiek, wat een spannend verhaal met een heel mooi einde! Wat leuk dat het goed afgelopen is. Maar wat een drukte met zoveel geboortes. Wel lekker voor je. Dan kun je lekker een beetje bezig zijn, haha. We missen je wel hoor. We hebben heel veel gewied en zijn nu aan het dorsen. De 8080 is kapot. We hebben nu een huur combine(tje). Het is een mf 31. Hij doet het tot nu toe goed. Veel succes met de kalfjes en maak het maar gezellig met iedereen om je heen. Zo te horen lukt je dat aardig. Groetjes van ons allemaal!

  • 09 Augustus 2015 - 12:14

    Anneke:

    Hoi Miekske,

    Mooi en spannend daar in Australië. Je beleeft er heel wat en door deze drukte gaat de tijd ook lekker snel. A.s donderdag komen Ed en Annemiek naar ons en gaan we gezellig met je pa en ma wat ondernemen. Ze zullen wel jammer vinden dat je er niet bent. Ik zal ze veel groetjes van je doen. En misschien appen we nog wel als we bij elkaar zijn. Heel veel zonnige groetjes uit het Blozekriekske.

    Conrad en Anneke.

  • 11 Augustus 2015 - 13:02

    Elly Otte:

    Hoi Annemiek,

    Leuk om je stage zo te volgen.Gelukkig heb je het goed naar je zin, maar eigenlijk had ik ook niet anders verwacht.Nog een gezellige en leerzame tijd daar tussen de koeien en koala's.

    Groeten Elly

  • 11 Augustus 2015 - 13:57

    Nel En Kees :

    Hoi Annemiek,

    Wat een stoere cowboy ben jij aan t worden zeg! Fijn dat je het zo naar de zin hebt daar en je leert veel volgens mij. Ontving vanmorgen je kaartje, hardstikke leuk! Met mij gaat t goed hoor, ben al weer aardig de ouwe aan t worden en ik hoef niet nabehandeld gelukkig, joepie!!
    We vinden het leuk om je te volgen en je verhalen te lezen, ga zo door!
    Veel liefs van ons.


  • 11 Augustus 2015 - 17:05

    Mandy:

    Hee Annemiek!!

    Aardig wat kalveren geboren in de tijd dat jij dr bent. Hier zijn er in een week tijd 27 geboren. En ik maar denken dat 6 kalfjes op een dag veel is. Maar bij jou is het nog veel erger zo te lezen!!
    Wel leuk hé, al die kalfjes!! Ik heb ook een schattig kalfje van een tweeling, net een hondje, zo klein. Ik zou em eigenlijk mee naar huis willen nemen.
    Mijn tijd zit er hier op, ga morgen jammer genoeg naar huis. Dan begint het echte leven weer..

    Ik hoop dat jij nog een leuke tijd hebt en tot snel!!

    Liefs, Mandy

  • 11 Augustus 2015 - 22:29

    Constant:

    Hee Annemiek,
    Hier een berichtje van je pa. Ik heb zojuist je ansichtkaart ontvangen, van je coasttrip, ik heb me rotgelachen van wat je daar miste, zoals je ergernissen als we naast elkaar aan het ontbijt zitten en zo. Je hebt het nog steeds hartstikke druk met de bevallingen. Jo, de vroedvrouw hier van het dorp, zou er jaloers op geweest zijn. Die had ook van die praktische ingrepen, alleen hing ze de baby's niet over de omheining, zoals jij weleens doet als ze teveel slijm binnengekregen hebben. Leuk dat Richard en Ruth langsgeweest zijn! Richard heeft ook nog een leuk stukje naar je moeder gestuurd op haar nieuwe telefoon, iedere keer hoor ik zo'n piepje en dan is ze weer een tijdje onder de pannen. Ze is vandaag met Willem om een andere wagen geweest. Ze hebben er een gekocht, pa hoeft alleen maar over te maken! Er zitten ook twee tv-schermpjes achterin, dan kun je MacLeods-daughters kijken als we naar oma gaan, leuk hè? Vanmiddag nog naar Huib Visser geweest in Breda en hebben samen nog een sigaar gerookt in zijn kantine. Hij had nog een halfvolle doos liggen van zijn vader, die vroegtijdig was overleden. Van die oude Agio's. Z'n secretaresse gebood ons om naar buiten te gaan. Dat hebben we dus niet gedaan. Nadat ze alle deuren opengezet had is ze boos weggelopen. Huib is 85, die stuur je toch niet naar buiten! Nog even naar Knook daarna, ik hoorde al een tijdje een schurend geluid. Kapotte wiellager en ik was ruim 20000 km over de beurt. Ik kreeg hem niet meer mee. Nou rij ik in zo'n nieuwe met van die koeieletters erop en ik mag er ook niet in roken. Nou meid ik stop ermee, nog even Misik hooi geven, want ze begint weer tegen de balken te schoppen.
    Liefs, je pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Merrigum

Stage in Australie

Stage periode bij de familie Snell in Merrigum, Victoria.

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Laatste daagjes..

17 September 2015

Laatste twee weekjes..

04 September 2015

Fotootjes !!

02 September 2015

De tijd vliegt..

02 September 2015

De tijd vliegt..
Annemiek

Met Mooike

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 79333

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 02 Oktober 2015

Stage in Australie

10 Maart 2012 - 17 Mei 2012

Stage in Canada

Landen bezocht: