Stilte voor de storm.. - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu Stilte voor de storm.. - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

Stilte voor de storm..

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 Juli 2015 | Australië, Merrigum

Hey allemaal,

Het gaat nog steeds goed hier !! Er zijn ondertussen 4 kalfjes geboren waarvan eentje is overleden, dat was de tweede van een tweeling.. Alles gaat goed hier maar het is nog best rustig geweest deze week met kalven.. Stilte voor de storm.. De koeien die moeten kalven lopen nu in de wei hier op de boerderij waar we ze continu in de gaten kunnen houden. Het weer was goed van de week, wel was het s´ochtends af en toe nog fris maar s´middags was het heerlijk in het zonnetje !
Woensdagavond vroeg Jamie in de melkstal, de boer zelf, of ik het leuk zou vinden om met Matt (de jongste zoon) twee dagen de Great Ocean Road te rijden.. Dus ik zei gelijk YEAHH SURE !!! De volgende dag hebben Matt en ik de koeien gevoerd en zijn we rond 8 uur s'morgens richting de Great Ocean Road gereden, erg mooi weer !! Ook ik heb af en toe gereden, iedere keer zei ik tegen mijzelf.. Links... Links.... Links.... nog wel erg wennen dat links rijden !!
Aangekomen in het eerste dorpje aan de kust hebben we fish and chips op met een prachtig uitzicht op zee ! Het weer werd ook steeds beter en beter !!
Daarna langs erg mooie plekjes gereden en uiteindelijk gestopt in Apollo Bay waar we in een hostel zouden gaan overnachten. Daar aangekomen eerst maar eventjes een paar pilsjes gedronken in de pub, daarna ingecheckt in de hostel en toen heerlijk gegeten in hotel Apollo Bay. Nadat we een goede bodem hadden gelegd gingen we weer terug naar de pub waar ze veel verschillende soorten bier hadden, erg lekker !
Na een tijdje gingen ze de leidingen van de taps schoonspoelen.. Je raad het al.. Daarna de bar vol met kannen bier die we op moesten drinken !! Nog gratis ook !! Dit doen ze eens in de zoveel tijd.. Ook zou het Christmas in July Party zijn de volgende avond. Erg raar want overal hing kerstverlichting en stonden er kerstmannen. Dit doen ze omdat het hier altijd Kerstmis is middenin de zomer, met 40 graden of warmer. Om toch in de stemming te komen vieren ze het in Juli ook nog een keer wanneer het kouder is !
Om tien uur zaten we toch echt een heel eind vol en zijn we naar de hostel gegaan waar we heerlijk geslapen hebben op goede stapelbedden.
Het opstaan was iets minder.. Gauw ff gedoucht om een beetje op te knappen maar dat viel helaas niet mee.. Toen maar naar het dorp gelopen waar we een goed ontbijt hadden !!
Beetje duf maar toen in de auto gestapt om lekker op ons gemak verder te toeren. Muziekje aan en gaan !!! Gestopt op mooie uitzichtpunten en op plekjes waar we koala's en kangoeroes zagen !!
Om ongeveer 3 uur s'middags zijn we richting Warnambool gereden waar we op een gegeven moment door een dorpje kwamen dat Nullaware heette. Daar is Gijs, een klasgenoot, op een boerderij aan het werk !! Ik gelijk bellen natuurlijk en tien minuten later haalde hij ons op en zijn we meegereden naar dat bedrijf waar we eventjes rondgekeken hebben. Erg leuk om hem hier te zien !! Een heel aardige man met een mooi bedrijf !!
Daarna al gauw weer verder gereden omdat het ongeveer nog 4 a 5 uur rijden was naar huis. Af en toe gewisseld en onderweg wat gegeten. Op de terugweg hadden we behoorlijk wat regen, goede timing dus !!
Het waren erg leuke dagen en we hebben super veel gezien !!

Hier trouwens ook een paar foto's, tot snel !!!

Xxxx liefs

• 25 Juli 2015 - 11:56

Greetje:

Hey Miek,
    Leuk dat je zomaar een paar dagen vrij kreeg!
    En wat heb je veel moois gezien, wat een prachtige foto's!
    Weet je nu ook wat het lekkerste bier daar is?

• 25 Juli 2015 - 12:06

Greetje:

Heel veel liefs en 'n dikke kus,
    je ma

• 25 Juli 2015 - 13:05

Anneke:

Hi Miekske,

Jij hebt je vrije dagen weer goed besteed. Moet je ook een verslag doen van de "bierproeverij"?
    Maar wat is het een moooooi land. Genieten maar meid. En succes als het losbreekt met de bevallingen.

Dikke kus van de westeindjes.

• 25 Juli 2015 - 19:57

Fam. Stoutjesdijk 2nd:

Hey miekey

• 25 Juli 2015 - 20:27

Fam. Stoutjesdijk 2nd:

De rest viel ineens weg. Even opnieuw. Wat een geweldige belevenissen zeg! Mooi om je verhalen te lezen en de foto's te kunnen bekijken. Leuk dat je het zo goed hebt. En ook leuk dat je er een paar dagen tussenuit mocht. Nooit geweten dat het daar zo mooi was! Wel wat herinneringen roept het op uit de afleveringen van skippy, haha! Oh en klopt het dat we Matt met een possemtrui zagen? Haha. Nou het is goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en dat je daar ook lekker in de kroeg kunt hangen,haha. Hier was het storm vandaag, blijkbaar de zwaarste zomerstorm sinds 1901. Denk dat het op andere plekken erger was dan hier bij ons. Morgen maar even kijken of de tarwe nog overeind staat. Verder zijn we veel aan het wieden op de boerderij. Bart pakt voorzichtig wat op voor de zaak, dus het gaat best aardig hier. Nou tot het volgende bericht Miek! Heel veel succes met de drukte op de koeienkraamafdeling straks. We horen wel weer hoe het je vergaat. Liefs van ons en een knuffel van froukje!

• 26 Juli 2015 - 11:52

Nikki:

Hey dotje!
    Aahh wat is het mooi daar! Leuk om er zo ff tussenuit te mogen voordat de drukte begint.
    En ook gezellig om je klasgenoot te zien!
    Nou meissie genieten he! Maar dat doe je al - zeker met die pullen bier! Haha tot snel weer xxxx

• 26 Juli 2015 - 14:42

Nel En Kees:

Hoi Annemiek,

Leuk om over je belevenissen te lezen en fijn dat je het goed naar de zin hebt.
    We volgen het verder, jouw doen en laten! Veel liefs van ons en tot horens.