De tijd vliegt.. - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu De tijd vliegt.. - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt..

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

02 September 2015 | Australië, Merrigum

Hey, weer eventjes een berichtje hoor want dat is weer eventjes geleden !! De tijd vliegt hier !! We zijn lekker bezig en het gaat allemaal geleidelijker met de kalfjes, nog ongeveer 50 koeien die moeten kalven !
Vorig weekend is Peter, een vriend van me, op bezoek geweest op de farm ! Echt super om weer een bekende te zien zeg ! Hij arriveerde hier zaterdagavond nadat ik klaar was met melken, gauw gedoucht en daarna naar de pizzeria geweest in Kyabram. Lekker bijgekletst tijdens het eten en daarna nog even in Hurleys aan de bar gezeten met een pilsje. Voor het eten nog ff wat pils gehaald voor s´avonds in mijn buitententje van de caravan !! Muziekje aan en wat chipjes erbij, super ! Wel was het wat fris dus ik had maar eventjes een paar fleecedekens gepakt zodat we lekker beetje warm bleven. Helaas waren we allebei een beetje moe dus de pilsjes sloegen aardig snel aan haha !! Peet verbleef in de andere caravan hier op de farm, gelukkig was ik zondag vrij en kon ik dus ook lekker uitslapen. Na het ontbijt zijn we richting de Waranga Basin gereden en hierna hebben we een goudmijn bezocht in Bendigo, echt super om te zien !! We waren op ongeveer 60 meter diepte, in totaal was de mijn wel 500 meter diep. We kregen allemaal een helm met een lamp, de gids die ons rondleidde was een erg aardige man die het erg leuk vertelde !! Echt indrukwekkend hoe dat vroeger allemaal in zijn werk ging.. Hij vertelde dat de diepste mijn in Australië wel meer dan 1000 meter diep is ! Echt niet normaal..
Hierna zijn we naar Echuca gereden waar we in een Ierse pub zijn beland. Heerlijk bij de kachel met weer een lekker pilsje !! Ook hebben we hier heerlijk gegeten !!
Daarna terug gereden naar de farm en nog een laatste pilsje gedronken hebben. Toen vroeg naar ons eigen caravan gegaan omdat ik weer op tijd moest beginnen maandag !! Peet is s´morgens weer verder gegaan, is richting de Great Ocean Road gereden, hij heeft nog een week vakantie hier !!
Leuk om hem weer eens te spreken en dat helemaal aan de andere kant van de wereld, echt gezellig !!
Ondertussen gaat alles super hier op de farm, melken nu rond de 280 koeien dus we zijn s´morgens en s´avonds wel stuk langer bezig !! Gelukkig ben ik al aardig gewend dus verloopt het allemaal lekker ! Meestal sta ik met Jamie in de melkstal en zijn Sean en Cara (de Ieren) de kalfjes aan het doen. Ook met hun is het erg gezellig !!
Gisteravond zijn we weer naar de Italian Club geweest om weer pasta te eten, voor mij de laatste keer.. Gaat echt hard zeg !! Was weer erg lekker en gezellig.
Ohja, ik hoorde dat het erg slecht weer geweest is in Nederland en er veel regen gevallen is ! Wat een verschil met hier, wij schreeuwen om regen en gaan waarschijnlijk volgende week irrigeren (het land onder water zetten). Wanneer ik hier de wei moet verplaatsen moet ik paaltjes in de grond stampen wat haast onmogelijk is de laatste week, zo droog is het !!!!! Ohja en ik kreeg een berichtje van Chris gisteren dat hij de eerste slang heeft gezien, ieeeeuww !! Ik heb ze nog niet gezien maar omdat het iedere keer wat opwarmt komen ze langzaam tevoorschijn.. Moet dus erg opletten wanneer ik door het hoge gras loop !!
Nou, nog wat fotootjes en tot snel maar weer !!

Heel veel liefs xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 September 2015 - 09:14

    Nikki:

    Haaaa dotje!
    Zo ik ben weer ff bijgelezen! Ik heb t erg druk gehad met werken, ben ook nog een paar daagjes naar Texel geweest en nu ben ik begonnen met afstuderen, dus het lezen van jouw mooie verhaaltjes moest ik ff uitstellen..
    Gelukkig heb je het nog steeds erg gezellig daar en ook lekker druk!
    Sow t is nie normaal hoeveel regen er valt. Ik zit nu zeikesnat in de trein, liep in een stortbuitje dus je kan wel raden hoe mijn gezicht nu staat ! Hahaa
    Nou miekske, nog een maandje en je bent alweer terug!
    Nie normaal hè? T vliegt zo snel voorbij!
    Geniet nog maar lekker van de koeikes, kalfjes, leuke mensen, lekker eten en de pilsjes!
    Dan drink ik er hier wel weer een paar op jou !!

    Tot snel dottekeeeee xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Merrigum

Stage in Australie

Stage periode bij de familie Snell in Merrigum, Victoria.

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Laatste daagjes..

17 September 2015

Laatste twee weekjes..

04 September 2015

Fotootjes !!

02 September 2015

De tijd vliegt..

02 September 2015

De tijd vliegt..
Annemiek

Met Mooike

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 79341

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 02 Oktober 2015

Stage in Australie

10 Maart 2012 - 17 Mei 2012

Stage in Canada

Landen bezocht: