Laatste daagjes.. - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu Laatste daagjes.. - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes..

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

27 September 2015 | Australië, Merrigum

Hey luitjes !!!

Dat is weer eventjes geleden !! Mijn laatste verslagje alweer vanuit Aussie.. Hier gaat alles nog steeds super, op het moment hoeven nog maar 4 koeien af te kalven dus melken nu tegen de 320 koeien ! Vorige week was Jamie een nachtje in Melbourne en moesten Anja (Zwitserse meisje) en ik samen melken, erg gezellig en ging super !! Allebei met ons gebrekkige Engels kom je er ook best !! Wel moet ik zeggen dat de eerste avond niet helemaal vanzelf ging trouwens.... Jamie reed de pad af en de koeien begonnen spontaan te kalven, eerst moesten we een koe helpen omdat de koe het niet alleen kon.. Daarna tijdens het melken was een andere koe aan het kalven. Cara en Sean (het Ierse stel) waren de kalfjes aan het doen en ik was met Anja aan het melken. Tijdens het melken zag ik ineens een hoop koeien in een andere wei lopen wat niet de bedoeling was, iedere keer dezelfde koe stapt over het stroomdraad waarna de andere koeien volgen en dus het hele zootje dus net loopt wat niet de bedoeling is.. Je raad het al, ook met melken ging het niet vanzelf en moest ik daarna in het bijna donker de koeien terug jagen wat dus ook een half uur kostte !! Ondertussen nog een koe vast in het stroomdraad en nog wat andere dingetjes.. Uiteindelijk een uur later binnen als anders maar we hadden het uiteindelijk allemaal onder controle !! De volgende morgen in het donker eerst maar ff wat verandert zodat de koeien niet meer over het draad konden.. Ging super !!
Ondertussen is het ook een stuk warmer aan het worden hier en zijn we aan het irrigeren geweest, de weides onder water gezet !! Best gek met het idee dat we in Nederland het water af moeten laten omdat het blank staat..
Ondertussen ook lekker een dagje met Chris rondgetoerd, erg gezellig en mooie verschillende landschappen gezien !! En s'avonds met Hans en Chris samen wat gegeten en lekker kampvuurtje gemaakt waar Chris woont, top avondje !!
Vorig weekend ben ik trouwens naar agrarische fielddagen geweest met Jamie, super groot en erg veel gezien !! Zal proberen wat foto's te plaatsen..
Mijn laatste daagjes zijn aangebroken, ik werk tot en met woensdag en ik ga donderdag mijn spulletjes pakken en de caravan uitmesten want we gaan vrijdagochtend om 10 uur al richting Melbourne, Anne brengt mij weg !!
Gisteren en vandaag lekker vrij geweest, gisteren naar een football game geweest en was supporter bij de club die kampioen is nu, dus lekker wat pilsjes genuttigd gisteren !! En vandaag met Anne naar de mountains gegaan, leuke plaatsjes bezocht en op de top van Mount Buffalo geweest ! Trouwens ook nog bij een bierbrouwerij geweest waar ik heerlijk bier geproefd heb.. Super weertje vandaag dus het was genieten !!
Ik ga eerst eventjes wat foto's op mijn laptop zetten zodat ik ze hier op de site kan plaatsen.
Ik spreek jullie snel weer in Nederland !! Tot snel !!
Xxxxxxxx Liefs

  • 29 September 2015 - 16:01

    Tante Els En Oom Koos:

    Hallo nicht

    Nog even en dan ben je weer in je vertrouwde Nieuw- Vossemeer. Je Pa en Ma kijken met verlangen naar je uit hoor. Drie maanden is ook wel lang,maar je hebt daar een geweldige tijd gehad en dat pakken ze je nooit meer af.Geweldig hoe je dat allemaal aangepakt hebt.
    Wij hebben je via je website kunnen volgen en we wensen je een heel goede reis naar Holland.
    Wij staan nu op een camping aan de franse kust en tuffen morgen op ons gemak naar ons Steenbergen.
    Hopen je snel te zien en spreken bij je ouders.

    Groetjes Oom Koos en Tante Els

  • 01 Oktober 2015 - 12:40

    Greetje:

    Lieve Miek,
    Je avontuur in Australie zit er bijna op. Je hebt hard gewerkt daar. Veel verschillende mensen ontmoet van allerlei pluimage: Ieren, Italianen, Fransen, Zwitsers en gelukkig ook nog wat Hollanders. Met je volgens jou, gebrekkige engels heb je je, in allerlei situaties, aardig staande weten te houden. Ik ben echt trots op je!
    Ook heb je gelukkig geen last gehad van wilde honden, enge slangen en griezelige spinnen. Alhoewel je na het schoonmaken van je caravannetje me een foto stuurde van wel een hele grote, joekel van een spin! Als je geweten had dat die in je caravan zat, had je, denk ik, geen oog meer dicht gedaan.
    Ook ben ik blij dat je daar niet hoteldebotel van een of andere Australische cowboy geworden bent. Zou er niet aan moeten denken steeds afscheid van je te moeten nemen voor zo'n verre reis.
    Kijk met de overstap in Abu Dhabi ook maar uit voor die rijke oliesjeiks, maar volgens mij ben je daar niet zo gevoelig voor. Met iedereen thuis en de beestenboel is alles gelukkig prima in orde, op de ontvoerde kuikens na dan. We staan al in de startblokken om je van Schiphol op te halen!
    Nou meissie, ik hoop dat je een beetje kan slapen, je laatste nachtje daar. Een hele goeie reis gewenst en tot gauw!!!
    Dikke kus,
    ma


  • 01 Oktober 2015 - 19:46

    Nikki:

    Haaaa lief lief dotje!
    Jeetje wat is het snel gegaan!
    Nog een paar uurkes en je stapt t vliegtuig in!
    Volgens mij heb je echt een geweldige tijd gehad, en super goed gewerkt! Ik ben trots op je!!!

    Ik wens je een hele goeie reis, hoop dat t allemaal een beetje opschiet en dat je snel je lieve ouders weer in je armen kunt sluiten.
    Dotje ik zie je snel en kan niet wachten op al je foto's en verhalen !! Dikke kus Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Merrigum

Stage in Australie

Stage periode bij de familie Snell in Merrigum, Victoria.

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Laatste daagjes..

17 September 2015

Laatste twee weekjes..

04 September 2015

Fotootjes !!

02 September 2015

De tijd vliegt..

02 September 2015

De tijd vliegt..
Annemiek

Met Mooike

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 3445
Totaal aantal bezoekers 79340

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 02 Oktober 2015

Stage in Australie

10 Maart 2012 - 17 Mei 2012

Stage in Canada

Landen bezocht: