Eerste dag - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu Eerste dag - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

Eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

06 Juli 2015 | Australië, Merrigum

Hey allemaal,

Eventjes gauw een berichtje vanuit het prachtige Australië !!
De reis is super goed gegaan, het vliegtuig vloog een uur later weg omdat het erg onweerde boven het oosten van Nederland. Ik zat naast erg leuke mensen en ik heb wel redelijk kunnen slapen, na een paar biertjes......
Toen aangekomen in Singapore, flink wat gelopen om m´n opgezwollen voeten wat te verlichten haha !! Na een paar uurtjes ben ik naar de gate gelopen waar ik een meisje uit Fijnaart tegenkwam, echt toevallig !!
Toen in het volgende vliegtuig gestapt richting Melbourne, ook hier wel een beetje kunnen slapen.. Ik zat naast een erg aardige jongen waar ik mooi gebrekkig Engels tegen kon praten.. Hij snapte mij nog ook !!
Aangekomen in Melbourne liep ik samen met Tessa richting de douane, super druk.. Toen in de aankomst hal zag ik Anne al en liepen we samen naar de auto, erg gezellig !!
Na twee uur aangekomen op de boerderij heb ik mijn spullen in de caravan gelegd waar ik de komende maanden zal slapen, ideaal !! Wel is het hier best fris op het moment.. Dus een kacheltje in de caravan gezet zodat het een beetje kon opwarmen. Op de boerderij werken ook twee Nederlandse meiden die in een ander huis wonen hier in de buurt. Marije is hier op het moment alleen want Erika is een paar dagen weg. Gisteren overdag samen met Marije en Anne bij een soort park geweest met allerlei wilde Australische dieren, super veel kangoeroes.
Daarna erg lekker gegeten, ook hun jongste zoon Matt is hier voor een paar weken.. Anne kan trouwens heerlijk koken !
Toen op tijd naar bed omdat ik best een beetje gaar was..
Vandaag overdag rondje gereden met Anne en Jamie, en langs mooie plekjes gereden !! Bij Waranga Basin geweest, dat is een super groot meer waar Jamie ook wel eens gaat zeilen. Hier hebben ze na de eerste wereldoorlog een lange dam gebouwd die nu nog steeds te zien is !
Ook het irrigatiesysteem een beetje uitgelegd omdat het hier erg droog is.
Echt super hier, net Mccleods Daughters !! Daarna Marije geholpen met het jongvee en daarnavoor het eerst de koeien gemolken. Ik zet er gauw wat foto´s op en dan spreek ik jullie snel weer !!

Xxx Liefs

  • 06 Juli 2015 - 08:43

    Anneke:

    Hi Annemiek,
    Dat klinkt allemaal al heel positief. En de taal heb jij zo onder de knie. Succes daar. En geniet van al het prachtige in down under!!

    Groet, anneke

  • 06 Juli 2015 - 09:05

    Ilse Tielemans:

    Hoi Annemiek,

    Fijn dat je reis goed is verlopen en dat je veilig bent aangekomen. Je hebt op je eerste dag al
    veel gezien! Zeker heel bijzonder.
    Wij wensen jou veel plezier en een leerzame stage.

    Groetjes van Theo, Ilse, Caroline en Wouter.

  • 06 Juli 2015 - 14:48

    Niels:

    He Miek,

    Ziet er mooi uit joh op de foto's.
    Gelukkig is de lange reis niet veel tegengevallen.
    Heel veel plezier daar gr.

  • 06 Juli 2015 - 15:20

    Anja:

    Hoi annemiek,

    fijn dat de reis goed is verlopen. Je vond het best spannend, heel begrijpelijk.
    heel veel plezier daar en succes met je stage.
    ga er van genieten
    gr moeder van Mandy

  • 06 Juli 2015 - 20:50

    Mandy:

    Hee Annemiek,

    Leuke foto's!! En ook fijn dat de reis goed is verlopen. Nu nog een paar leuke foto's van mooie cowboys natuurlijk:)
    Ik had toch mee moeten gaan joh, als et echt zoveel op Mccleods Daughters lijkt ;) Al krijg ik het hier in Zweden ook steeds meer naar m'n zin hoor!
    Heel veel plezier nog!! En ik lees met je mee.

    Liefs, Mandy

  • 06 Juli 2015 - 21:56

    Mariëlle :

    He Annemiek,

    Het is mij helemaal ontgaan dat jij down under ging! Super gaaf!
    Gelukkig is je reis meegevallen! Zo te lezen zit je ook al op een fijn plek dus dat moet goed komen!
    Veel plezier daar een geniet ervan!
    Ik ga je volgen

  • 07 Juli 2015 - 19:42

    Nikki:

    Heyy mn dotje!
    Fijn dat je goed aangekomen bent, en fijn voor je dat je toch nog Nederlanders bent tegen gekomen.
    Geniet van je tijd daar! Voor je t weet, is t weer voorbij..
    Ik volg je verhalen! Xxxx

  • 14 Juli 2015 - 22:53

    Bart Ghislaine En Froukje:

    Hey Miek, wij zien je verhalen nu pas. Maar beter laat dan nooit. Het klinkt al best goed zo in een caravan aan de andere kant van de wereld. We blijven je volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Merrigum

Stage in Australie

Stage periode bij de familie Snell in Merrigum, Victoria.

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Laatste daagjes..

17 September 2015

Laatste twee weekjes..

04 September 2015

Fotootjes !!

02 September 2015

De tijd vliegt..

02 September 2015

De tijd vliegt..
Annemiek

Met Mooike

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 79335

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 02 Oktober 2015

Stage in Australie

10 Maart 2012 - 17 Mei 2012

Stage in Canada

Landen bezocht: