De eerste week - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 Juli 2015 | Australië, Merrigum

Hey allemaal,

Hoe is het daar?? Nog erg warm??
Hier was het wel erg wennen de eerste dagen.. Het was s'nachts in m'n caravan behoorlijk koud, ze hadden al gauw een kacheltje weggezet !! Het vriest s'nachts namelijk een paar graden, maar wanneer de zon opkomt is het al gelijk stukken beter. Van de week was het ook een enkele keer bijna 15 graden overdag want als hier de zon schijnt is het zo warm, vooral als je lekker bezig bent !!
Ik heb een aantal keer s'morgens gemolken met Jamie, de boer zelf. We wisselen af met de twee Nederlandse meiden. Erg gezellig met hun en kan ik mooi ook nog een beetje Nederlands praten !! Dat is af en toe wel een beetje een probleempje hier.. Ik wil altijd zoveel vertellen en vragen maar dan kan ik niet echt de juiste woorden vinden in het Engels dus hou ik m'n mond maar.. haha dat is best lastig voor mij !!
Het zijn erg aardige mensen !! Gisteravond heb ik bij de Nederlandse meiden gegeten, was erg gezellig !! Vandaag zijn we lekker bezig geweest, alle 200 koeien die droog staan hebben we met de quads hier naar de boerderij gedreven om ze te drenchen en andere vaccinaties te geven. Ging echt mooi !! We waren echt een stel cowboys (girls) !!! Vanmiddag met Jamie even naar town gereden om fish and chips te halen, lekker hoor !! Hadden we wel verdiend.. De meiden aten in hun eigen huisje !
Na het middageten heb ik nog wat koeien gevoerd en andere klusjes gedaan.
Over ongeveer een dikke week zullen de koeien gaan afkalven en zal het lekker druk worden. In de piek worden er dan zo'n 320 koeien gemolken. Erg veel zin in !!

Nou tot snel en heel veel liefs !! xxx

• 10 Juli 2015 - 13:08

Nikki:

Heeee dotjeeee !
    wat n leuk verhaaltje weer :)
    Volgens mij heb je leuke mensen om je heen!!
    Enne niet je mond houden hoor! Probeer t gewoon te beschrijven in makkelijke Engelse woorden, en dan reiken zij vanzelf t juiste woord aan ! Komt helemaal goed joh! Over n paar weken spreek je vloeiend Engels met n Australisch tintje... cooooooooooooooooooow in plaats van cow !!
    Haha, nou vooral genieten he en veel succes tijdens t afkalfseizoen xxxxxxx

• 14 Juli 2015 - 10:41

Ko En Nelly:

Hallo Annemieke,

We hadden jou nog een goede reis willen wensen maar je was al vertrokken.
    Maar bij deze wensen we je veel succes toe op je stageplaats.
    En dat gaat wel goed komen denken wij na het lezen van jou enthousiaste verslag.
    Onder de koffie hebben we dit gelezen het was net alsof we even langs kwamen.
    Het zal druk worden als de koeien gaan afkalven maar de taal zal geen probleem opleveren
    bij de beesten, gelukkig maar.

het allerbeste en groetjes,
    Ko en Nelly

• 14 Juli 2015 - 23:11

Bart Ghislaine En Froukje:

Hey Tante Miek, weer een mooi verhaal uit kangoeroeland. Zoals froukje het zegt. Dat zal wel effe zweten worden als ze gaan afkalven. Maar goed dat je leuke mensen om je heen hebt. Tot gauw! Liefs en een dikke knuffel van Froukje