Bezoek !! - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu Bezoek !! - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

Bezoek !!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

12 Augustus 2015 | Australië, Merrigum

Hey allemaal,
Hier weer een stukje vanuit het vandaag weer eventjes regenachtige Australië, de Australiërs zijn hier wel altijd vrolijk wanneer het regent want er valt hier veel te weinig regen !! Wel grappig, want dat is in Nederland niet echt het geval !!
Het is de laatste dagen wat rustiger dan eerst met de kalfjes.. Geen 12 meer op een dag maar 6 !! Over een paar weken zal het wel weer drukker worden en zullen er meer koeien tegelijkertijd gaan kalven, afwachten dus !

Zaterdagavond om 18.00 uur kwam mijn neef Richard met zijn vriendin Ruth aan op de boerderij, echt super om hen te zien !!! Voelt echt goed als je je familie aan de andere kant van de wereld ziet !! Omdat ik net klaar was met werken had ik wel eventjes een douche nodig dus hebben hun even een bakje koffie gedronken en zijn we daarna naar het dorp gereden met de auto van Richard en Ruth. Naar Tony´s Pizzeria gegaan waar ze heerlijke pizza´s hadden !! Richard en Ruth hadden een pizza mexicano en ik had seafood, heerlijk !! Onder het eten lekker veel gekletst en daarna door gereden naar het huisje waar de Nederlandse meiden en het Ierse stel ook wonen, hier sliepen Richard en Ruth ook in een kamer. De vriend van Erika was er ook dat weekend en zaten lekker met z´n allen buiten onder een dekentje onder de sterrenhemel te genieten van een pilsje !!
Na een paar pilsjes gingen we kijken naar de Australische sterrenbeelden, en zagen een enorm lange vallende ster !! Iedereen was stil……. En knipperde met de ogen omdat we dachten dat het aan het bier lag….. Was dus niet het geval !! Wooooow, echt mooi !!!
Na een tijdje zijn we naar bed gegaan en ben ik op de bank gaan slapen voor de houtkachel in de kamer, heerlijk… Ik had zondag namelijk een dag vrij !! De anderen niet..
Zondags lekker uitgeslapen en daarna een rondleiding gegeven op de boerderij, lekker in de `ute` tussen de weides gereden !!
Hierna hebben we de vriend van Erika naar het busstation gebracht en zijn we boodschappen gaan doen in het dorp. Daarna bij een Thais restaurant gegeten, het was heerlijk !!! Richard had Sate param, Ruth had Curry nog wat en ik had garnalen met een cashewnut-sausje !! Daarna lekker ijs met gefrituurde banaan op, jammieee….
Daarna nog ff in het huisje wat gekletst en ben toen niet te laat naar de boerderij gegaan om gewoon weer in de caravan te overnachten omdat ik maandags weer vroeg aan de gang moest. Daarna had ik vrij gekregen zodat we nog een dagje rond konden toeren !
We zijn naar Echuca gegaan, een plaatsje wat een erg oude stijl heeft, erg mooi en gezellig !! Ook nog een kijkje genomen op de stoomboot van Michael, de oudste zoon van Jamie en Ann, die hier op werkt en de motor draaiend moet houden. Deze boten zijn bedoeld voor rondvaarten met toeristen, mooi om te zien !!
Daarna geluncht en weer richting de boerderij gereden omdat ik weer aan de slag moest. S’avonds met z’n allen Lamb Shenks gegeten hier samen met de familie, ook weer erg gezellig en lekker !!
De volgende dag zijn Richard en Ruth weer richting Sydney gereden. Het waren erg gezellige daagjes met ze !!!! Echt super !!! Hopelijk zie ik ze over een aantal weekjes weer als Ruth haar ouders in Melbourne aankomen !!

Gisteravond hebben we met z’n allen bij de Nederlandse meiden gegeten, ze hadden pasta klaargemaakt, super lekker ! En het was uiteraard weer een erg gezellige avond. Ook is de dochter van Jamie en Ann er al een hele week, zij is een veearts, erg aardige meid die veel aan mij uitlegt !!
Ondertussen is er ook een drieling geboren !!! Catharine, de dochter, heeft samen met Jamie de koe geholpen met afkalven. Het gaat erg goed met de moeder en de kleintjes !!

Nou, eventjes een berichtje met ook weer wat foto’s !!
P.S: Hartstikke bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes die ik van jullie krijg !! Super !!

Tot snel !! Xxxxxxxx

• 14 Augustus 2015 - 10:36

Ilse Tielemans:

Hoi Annemiek,

Wat leuk om al je verhalen te lezen en je foto's te bekijken! Je hebt al veel gedaan en gezien.
    Het blijft leuk iedere keer weer die kalfjes.
    Geniet er nog van!

Groetjes van ons allemaal.

• 15 Augustus 2015 - 15:34

Oom Jan:

Hallo Annemiek,

Mooi om de verslagen van je te lezen en de foto's te zien. Je maakt heel wat mee en hebt het behoorlijk druk met al die kalfjes die geboren worden en de verzorging van het vee. Het zijn vast hele lange dagen van hard werken.
    Ik merk aan alles dat je je daar echt al meer thuis voelt en steeds meer vertrouwen in het werk krijgt.
    Leuk dat Richard en Ruth een paar dagen bij je langs zijn geweest en dat jullie het samen zo gezellig hebben gehad. Dat is ook goed te zien aan de mooie foto's. Jullie genieten en stralen echt.:-)
    Je hebt tijdens de vallende sterren toch wel een wens gedaan he!? Of zijn jullie er zo van geschrokken dat dat erbij ingeschoten is?
    Geniet nog veel van de komende tijd in Australië.

Groetjes van Jan en Tine