Hey, daar ben ik weer !! - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu Hey, daar ben ik weer !! - Reisverslag uit Merrigum, Australië van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

Hey, daar ben ik weer !!

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

17 Augustus 2015 | Australië, Merrigum

Weer eventjes snel een berichtje hoor !! Alles gaat nog steeds goed, het is op het moment eventjes wat rustiger met nieuwe kalfjes. Wel moeten natuurlijk alle kalfjes die we nu hebben allemaal gevoerd worden, gaat erg veel tijd in zitten want sommigen hebben erg moeite met drinken. Soms een heel gevecht met het voeren en dan eindig je ondersteboven in de voerbak.. ondertussen staan dan alle kalfjes je lekker uit te lachen en te kijken wat je aan het doen bent.. Ook worden het steeds meer koeien om te melken, ook hier wel eens een gevecht met de koeien die voor het eerst gemolken worden.
Van de week ben ik met het Ierse stel die hier ook op de farm werkt naar een bijeenkomst geweest wat ging over het klimaat en de melkveehouderij in Victoria. Erg interessant maar af en toe erg lastig om te volgen.
Wat dacht je…… zit ik daar.....
Komt Chris van Werven binnen en knijpt mij in mijn wang !!! Dat is een vriend uit Dronten !!!! Ik wist dat hij hier in de buurt zou gaan werken en dat hij er al een weekje was. Hij werkt op een melkveebedrijf ongeveer 20 minuutjes hier vandaan, super om een bekende hier zo dichtbij te hebben !! Echt leuk om hem hier te zien en te spreken, was weer ouderwets gezellig !
Gistermiddag zijn trouwens nog een paar andere schoolgenoten van Dronten op bezoek geweest, (Gijs, Rick en Wout) zij zijn klaar met hun stageperiode en gaan nu nog drie weken vakantie houden. Zij zijn met hun eigen auto hiernaartoe komen rijden vanuit Nullaware, dat is een plaatsje aan het eind van de Great Ocean Road, erg dicht bij de kust ! Maar liefst 5 km !! Het was erg leuk om hun hier ook te zien !!!!

Ondertussen zijn Marije en Erika, de Nederlandse meiden, weg van de farm. Zij hebben hun 88 dagen gewerkt en zijn nu in Melbourne. Een goede reden om een mooi afscheidsfeestje te vieren daar op mijn vrije dag !!!! Dat heb ik inderdaad gedaan gisteren.. Super !!! Ik ben net weer terug op de farm.. Ik lig net weer lekker in mijn caravan !
Het was een erg geslaagde avond gisteren !! Zaterdagavond om zeven uur s’avonds na het werk in de auto gestapt en naar Seymour gereden, een uur hier vandaan. Daar op de trein gestapt richting Melbourne. Gelukkig in een keer goed gereden en ja ook nog in de goede trein gestapt !!!
Er zaten serieus maar drie mensen in de trein, een ervan was een Australische monteur met lang haar. Hij vroeg wat voor auto ik reed en als ik problemen zou hebben hem moest bellen, ik kreeg gelijk een visite kaartje haha !! Was een aardige man !! Aangekomen in Melbourne ben ik bij de uitgang gaan wachten op de meiden. Erika en haar vriend Jeremy, een vriend van Jeremy en Marije waren er, super gezellig !!! Erg druk in de stad… Ondertussen zijn we naar een club gelopen waar Jeremy geregeld had dat we op de gastenlijst stonden ! Ideaal…. Op het punt om naar binnen te lopen worden we tegengehouden want de meiden hadden sneakers aan en dat was te casual (gewoontjes), ook stond ik ernaast natuurlijk… Je raad het al…. Met mijn blubber laarsjes aan en mijn jas onder de modder… Ging hem dus niet worden !!!
De volgende club geprobeerd en de vriend van Jeremy was hier te dressed up (netjes) voor, hij had een net blazer jasje aan… Hier het tegenovergestelde !!! Ging hem hier dus ook niet worden !!! Omdat het zo druk was moesten ze redenen verzinnen om mensen niet binnen te laten.. Ondertussen erg veel gelachen en daarna naar andere club gegaan waar we gelukkig wel binnen mochten als ik mijn jas uit zou doen haha !!! Top avond gehad !!
Daarna naar het huis van Jeremy en de vriend gegaan met de bus, de buschauffeurs hier rijden nog gekker als in Nederland !!!! Echt niet normaal !!!
Lekker uitgeslapen en vandaag met Marije heerlijk geluncht in Brunswick, plaatsje tegen Melbourne aan, in een super gezellig eettentje !!! Super lekker met als dessert een heerlijke cheesecake.. Jammie..
Daarna gedag gezegd en weer in de trein gestapt richting de farm !! Super daagjes gehad !!
Ik ga nu gauw slapen zodat ik morgenvroeg weer fit kan beginnen !! Welterusten en tot de volgende keer maar weer !!

Xxxxxxxxx Liefs

  • 18 Augustus 2015 - 12:54

    Oma:

    Lieve Annemiek, ik was heel erg blij en verrast met de kaarten die je me gestuurd hebt. Fijn dat het zo goed met je gaat. Toevallig stond er een heel stuk over Australië in de krant en dat is wel heel leuk om te lezen nu jij en Richard en Ruth daar zijn. Heel veel groetjes en liefs van oma

  • 24 Augustus 2015 - 21:45

    Yvonne Van Oosterbosch:

    Hi die Annemiek,
    Weer zo ver weg, en weer in zo'n mooi gebied! Vandaag gezellig bijgekletst met jouw moeder. Wij moeders van dochters die steeds ver van ons vandaan zitten, zijn blij met onze nieuwe telefoon en nieuwste communicatiemogelijkheden. Onze Lotte is weer op missie...ze zit nu in Congo.
    Jij veel succes, ervaring en plezier daar! Ik hoor en lees over jouw avonturen!
    Liefs Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Merrigum

Stage in Australie

Stage periode bij de familie Snell in Merrigum, Victoria.

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Laatste daagjes..

17 September 2015

Laatste twee weekjes..

04 September 2015

Fotootjes !!

02 September 2015

De tijd vliegt..

02 September 2015

De tijd vliegt..
Annemiek

Met Mooike

Actief sinds 09 Maart 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 79344

Voorgaande reizen:

01 Juli 2015 - 02 Oktober 2015

Stage in Australie

10 Maart 2012 - 17 Mei 2012

Stage in Canada

Landen bezocht: