Maandag - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

Maandag

Door: annemiekstoutjesdijk

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

15 Mei 2012 | Canada, Lacombe

Hey, daar zijn we weer !
Vanochtend zijn we gelijk richting de Columbia Ice Fields gereden. Onderweg hebben we weer een heleboel moois gezien. De dag begon wat bewolkt met af en toe wat zon. We hebben veel wild gezien vandaag. Het begon met een klein eekhoornsoort-achtige, een soort chipmunk. Toen we wat foto's aan het nemen waren zat hij gewoon naast ons, best een nieuwsgierig beestje dus ! Dit was even een tussenstop. Hierna zijn we doorgereden naar de Ice Fields. Hier even wat gedronken en wat gegeten. Toen in een bus naar boven gegaan en overgestapt in een grote Ice Explorer, een soort terra-gator op 6 wielen, wat wel nodig was want het was erg hard trekken op de gletsjer ! Boven aangekomen hebben we mooie foto's kunnen maken. Erg indrukwekkend om te zien ! Het zonnetje begon toen ook lekker te schijnen.
Beneden aangekomen zijn we doorgereden richting Jasper. Onderweg zagen we een beer aan de rand van het bos. Gelijk foto's gemaakt, was erg spannend !! We stonden op misschien wel 20 meter afstand. Een erg mooi beest !!!
Hierna doorgereden naar de Sunwapta Falls. Een erg mooie waterval tussen de bergen. Daar even wat koffie gedronken en weer terug gereden richting Banff. Loopt de beer nog steeds op dezelfde plek, met nog een andere beer !! Ze waren flink eten aan het zoeken hier en aan het graven in de grond, erg leuk en indrukwekkend om te zien !!
Hierna doorgereden richting Banff, onderweg regelmatig gestopt om wat foto's te maken want je raakt niet uitgekeken hier !!
Nu zitten we weer in ons huisje lekker aan een biertje en ma aan een rose wijntje.
Nog even voor Ellen; Van harte gefeliciteerd schoonzus !! En maak er een leuk dagje van !!

Het was een prachtige dag vandaag !

Tot snel ! xx

• 15 Mei 2012 - 05:26

Koen:

Hee zus (en ma) het is wel echt super mooi daar! Begin ook al wel zin te krijgen om daar naartoe te gaan, goede motivatie om mn afstudeeropdracht zo snel mogelijk af te maken ;)
    Ben benieuwd naar al je foto's (vooral van die beren!) en verhalen. Veel plezier nog deze laatste dagen en tot vrijdag! En ik zal Ellen vanavond wel feliciteren voor jou!

Groeten Koen

• 15 Mei 2012 - 06:13

Kees En Annie:

Het blijf leuk om jullie belevenissen te lezen. Jullie zitten ook niet stil daar in die bergen. Die beren zijn wel erg gaaf maar toch vind ik die foto met de Canadese vlag het mooiste. ;-)

• 15 Mei 2012 - 07:23

Ellen:

Wat ziet het er prachtig uit, het lijkt wel of elke dag de foto's mooier worden! En wat gaaf dat jullie beren gezien hebben!!! Ik zag 2 beren.....
    Heel erg bedankt voor de felicitatie en het smsje, leuk dat jullie er daar aan denken!
    Geniet er nog van de laatste dagen en we kijken allemaal al uit naar vrijdag!

Groetjes uit Den Bosch

• 15 Mei 2012 - 11:42

Els En Koos:

Stik jaloers hier in Steenbergen ! 5 weken met een camper rondgereden in Alberta en B.C en geen beer gezien en jullie zomaar 2 langs de kant van de weg. Schitterend. Jullie hebben al veel moois gezien in die paar dagen en het weer is prima zo te zien op de foto's.Erg herkenbaar voor ons . Geniet van de laatste dagen en organiseer maar een foto- en verhalenavond.
    Broerlief heeft vast spijt dat hij niet meegegaan is,maar hij zal ook nog wel een keer naar dat prachtige land gaan.
    Hier nog steeds geen zomerweer en verder niks te beleven.
    Goede terugreis, misschien wel business-class.
    Liefs Els en Koos

• 15 Mei 2012 - 13:48

Nicole:

He Annemiek en Greetje,

Jullie hebben het heel leuk zo te horen!en wat een mooie foto's!!ben benieuwd naar de verhalen!Geniet er nog maar lekker van!tot vrijdag!en alvast een goede terugreis!
    Liefs
    Nicole