Dinsdag - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: annemiekstoutjesdijk

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

16 Mei 2012 | Canada, Lacombe

Hey,

Vandaag zijn we richting Kootenay Park gereden, dit ligt in British Columbia. We zijn begonnen met een flinke wandeling naar beneden richting een heel mooi meer, een heel mooi helder groen/blauw meer.
Onderweg kwamen we weer een aantal chipmunkies/squirrels tegen, stik leuke beestjes !
Terug naar boven was een flinke klim, het was nogal warm en de zon scheen behoorlijk, flink zweten dus ! Boven aangekomen hebben we lekker van het uitzicht genoten en lekker even wat gedronken.
Hierna zijn we doorgereden richting Radium Hot Springs. Onderweg stonden we versteld van de grote oppervlakte verbrande bossen. Hier is in 2003 een erg grote oppervlakte afgebrand,
best indrukwekkend om te zien. Gelukkig waren er weer nieuwe jonge boompjes aan het groeien.
Bijna in Radium Hot Springs aangekomen zagen we een jonge Black Bear aan de kant van de weg flink eten zoeken, ook was hij flink van het zonnetje aan het genieten.
Hup, in z´n achteruit en weer foto´s genomen natuurlijk ! Erg mooi beestje om te zien !
Hierna doorgereden en in Radium Hot Springs lekker op het terrasje wat gegeten. Het was er erg warm, maar wel super !
Op de terugweg zagen we een paar berggeit/achtigen over de weg lopen. Een eindje verder zat de Black Bear er nog.
Verder doorgereden, onderweg een aantal keer gestopt om prachtige foto´s en een wandelingetje te maken.
Later zagen we nog een kudde bighorn sheeps op een rots, ook een erg leuk gezicht !
Toen in Banff aangekomen nog even langs de winkels gelopen en een lekkere milkshake gedronken.

Hieronder nog wat foto's van vandaag.

Tot snel ! xx

• 16 Mei 2012 - 07:11

Karina:

Hoi Annemiek,

Wat n verhalen! En die foto's! Echt prachtig om te zien en te lezen. Nooit geweten dat Canada zo mooi was! Ben heel benieuwd naar je verhalen als je terug bent! Maar wat is het snel gegaan! Geniet nog van de laatste paar dagen, maar aan de foto's en het goede weer daar te zien gaat dat wel lukken! Heel veel lieve groetjes van ons!

• 16 Mei 2012 - 07:30

Petra Laurijsse:

Hoi Annemiek en Greetje,
    Zo te zien maken jullie het uitstekend met z'n tweetjes . Canada is ook zo mooi land hier kun je eindeloos genieten he . Deze ervaringen kunnen ze je niet meer afnemen .Wij wensen jullie een goede terugreis en hoop je binnenkort weer te zien in Nederland geniet nog van de laatste uurtjes. Groetjes Petra en Familie.

• 16 Mei 2012 - 08:07

Pa En Els:

Op weg naar Bouman Potter even bij Pa ,broerlief, aangeland en samen de foto´s bekeken.Zitten nu aan de koffie.Hier nog alles goed .Gisteren heeft pa met Willem en Bart hier gegeten,maar kijken uit naar jullie terugkomst.
    Die zwarte beer is wel heel cool hoor.
    Lieve groeten van Els en Constant

• 16 Mei 2012 - 18:16

Anneke:

Willen jullie al wel terug naar huis???
    Jullie zouden je daar nog wel even kunnen vermaken. Weer zeer indrukwekkende foro's!!! Ik wens jullie al een goede reis terug, alleen iets minder luxe waarschijnlijk Greetje, maar wel een geweldige ervaring.

Heel veel groetjes en tot gauw op Vosmeer.

• 16 Mei 2012 - 19:19

Familie Oostvogels:

Hey Annemiek en Greetje,
    Wat een mooie foto's, we zien dat jullie het erg leuk hebben daar. We hopen jullie snel weer te zien om jullie verhalen te horen en foto's te bekijken.
    Groetjes,
    De Oostvogeltjes!
    Marijke, Ariaan, Marjolijn, Monique.