Woensdag - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu Woensdag - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

Woensdag

Door: annemiekstoutjesdijk

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 April 2012 | Canada, Lacombe

Hey,

Hier gaat alles super ! Vanochtend weer gemolken samen met Kees, het ging weer goed !
Voor de rest heb ik gevoerd en zijn Annie en ik vanmiddag even naar Red Deer geweest, even inkopen gedaan.
Wij voeren hier trouwens s'middags een load (mengvoerwagen) en dan maken we die middag ook een load voor de volgende morgen met melken. Er wordt dus s'ochtends en s'middags gevoerd. Wat ik al verteld had, er wordt silage gerst gevoerd, ingekuilde luzerne, en verschillende soorten meel zoals gerstmeel, maismeel, suplement en wheatdistillers. Dit laatste is een soort tarwemeel, hetgene wat overblijft bij whiskybrouwerijen.
Ook worden er verschillende soorten gras gevoerd, gewikkelde pakken en gewone pakken. Die gewikkelde pakken zijn een mengsel van luzerne en gras. Ook wordt er water door gemengd in de mengvoerwagen om het meel beter te laten plakken aan de rest van het voer. Ook wordt dit gedaan om het drogestof percentage te laten zakken tot 50%.
Zo eventjes wat uitleg over het voeren.
Lynn en ik gaan nu even wat eten. Kees en Annie zijn in Calgary naar een presentatie van Christiaan, hun zoon.

Tot snel !

• 19 April 2012 - 19:04

Koen & Ellen:

Hee miek!

Zo te zien gaat het daar nog steeds goed! We vinden het veulentje ook erg leuk, super mooie paarden die friezen! Maar wat voor paarden zijn dat met die lange nekken en dikke vachten? :P
    Het voeren gaat toch ook wel wat anders dan hier in Nederland? Wel heel leuk om te zien!
    Over een maandje zit je al weer op Nederlandse bodem, dus geniet er nog maar even van!

Groetjes,
    Koen en Ellen