Dinsdag - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: annemiekstoutjesdijk

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 April 2012 | Canada, Lacombe

We zijn de week weer begonnen. Lynn was jarig maandag ! We hoefden niet te melken gisteren. Art molk gisterochtend. We zijn maandag bedrijven gaan bekijken samen met Lynn en Sil. Het was erg warm die dag ! Het liep op tot 25 graden. Lekker hoor ! Eerst zijn we naar Ijzerman geweest, een erg mooi bedrijf ! Hier heeft Lynn gewerkt. Daarna zijn we naar van de Scheer geweest. Hier zit Jelle intern. Hij heeft hier al eerder een keer stage gelopen. Jelle heeft ons een rondleiding gegeven, ook een erg mooi bedrijf. Hier hebben ze sinds een maand de nieuwe jongveestal in gebruik. Even een bakje koffie gedaan en toen richting Lacombe gereden, even geluncht met z'n 3en en toen richting Red Deer gereden. Even langs Verhoef gereden die een nieuw spul heeft weggezet voor 1000 koeien. Zijn hier niet geweest, alleen langsgereden. We zijn toen naar Johan en Janneke gereden, ook een melkveebedrijf. Zij wonen erg mooi op een berg ! Met uitzicht op de Rockies als het helder is. Dat was het die dag, erg mooi !
Johan en Janneke stoppen met de koeien, dit in verband met de gezondheid van Johan. Zij gaan lekker genieten van het mooie Canada.
Lekker eventjes wat gedronken bij Johan, was erg gezellig ! Janneke was aan het paardrijden die middag, zij had samen met Annie een clinic (les) met de paarden ergens in Red Deer.
Al gauw was het 16.00 uur en moesten we weer terug naar de boerderij omdat ik weer moest melken met Kees !
Dit is allemaal goed gegaan. Na het melken zijn we uit eten gegaan in Sylvan Lake, dit om de verjaardag te vieren van Lynn ! Jelle was er ook bij. Heerlijk gegeten, met een mooi uitzicht op Sylvan Lake, het meer waar nog steeds ijs op ligt !

Was een geslaagd dagje dus. Vandaag zijn we begonnen met melken, vandaag was het een stuk frisser. Maar wel lekker in de zon uit de wind vanmiddag !
Vanmiddag heb ik voor het eerst het gras gemaaid, het gras wordt al aardig groen hier ! Daarna zijn we weer hierachter op de quarter bezig geweest, hebben de palen van de heining uit de grond getrokken. Dit ging nu omdat het flink gedooid heeft, de vorst kan hier 1,5 meter diep zitten !De vorst is er nog niet uit !
Het ging allemaal goed vandaag.

Liefs

• 25 April 2012 - 21:25

Monique:

Ha Annemiek,

indrukwekkende apparaten, hoor, waar je naast staat op de foto's... Enne..., nooit zeggen dat het aan de hoeveelheid bier lag als het eens niet lekker valt, dat is gewoon het Canadeese bier dat je niet gewend bent...:-)!

groeten,
    Monique Botermans

• 26 April 2012 - 05:52

Caroline:

Hoi Annemiek,
    Wat een mooie foto's! Je hebt volgens mij een hartstikke leuk stageplek.
    Koeien en paarden, helemaal super.
    Het rijden op Misik gaat prima, ik vind het leuk om te doen.

Groetjes van Caroline

• 26 April 2012 - 09:37

Nico En Carine:

Hoi Annemiek,
    Aan de verhalen en de foto's te zien heb je het erg naar je zin in Canada. Je zal daar wel mooie dingen zien en veel indrukken opdoen. Leuk dat je nog een week samen met je moeder vakantie gaat vieren en haar iets van het land kan laten zien. We wensen je nog veel plezier en we kijken er naar uit om straks je verhalen te horen.

Liefs,

Nico en Carine

• 26 April 2012 - 17:04

Tonny:

hoi annemiek.
    Leuk om je reisverslagen te lezen.De winter heb je meegemaakt en nu de zomer. Het weer kan snel veranderen ,he.Mooie fotos gemaakt,heel herkenbaar.
    Geniet er nog maar van en probeer zoveel mogelijk te zien want de tijd is snel voorbij.

greetz and lots of fun

• 27 April 2012 - 08:51

Janneke:

He annemiek, heb je het nog steeds naar je zin in canada?
    Mijn collega`s zijn van de week weer voor twee weken naar canada vertrokken. Misschien komen ze ook nog wel even bij jou langs.
    Geniet van het mooie canada.
    Janneke