Zaterdag en Zondag - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu Zaterdag en Zondag - Reisverslag uit Lacombe, Canada van Annemiek Stoutjesdijk - WaarBenJij.nu

Zaterdag en Zondag

Door: annemiekstoutjesdijk

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

07 Mei 2012 | Canada, Lacombe

Hey,

Tussendoor doet internet het hier. Dus vandaar dat ik nu van 2 dagen even een verslagje heb !

Art heeft dienst gehad dit weekend dus wij hoefden niet te melken heel het weekend. Voor mij was dit mijn laatste weekend hier bij Kees en Annie !
Gisteren had er nog een koe gekalfd en vandaag ook nog eentje. Alles gaat nog steeds goed met de koeien. Er was trouwens van de week nog een kalfje die blowt (ofzoiets) was, aan de ene kant was zijn buikje helemaal opgeblazen. Dit komt doordat ze dan teveel krachtvoermeel binnen hebben gekregen. Er ontstaat dan gasvorming in de buik. Toen ik het zag heb ik gelijk de emmer met meel weggehaald en heeft Kees hem gelijk een fles olijfolie ingegeven. Hierdoor komt alles goed los in de darmen en zo heeft hij het gered. De volgende dag was het over ! Het kalfje leeft nog !
Ik had dit nog nooit eerder gezien. Maar het krachtvoermeel wat ze hier krijgen is nogal sterk, hierdoor moet dit goed in de gaten worden gehouden.

Gisteren was het erg slecht weer met s'ochtends al heel veel regen.
Gisteren hadden we de clubdag van de friese club. Erg jammer dat het zo regende want konden we de spelletjes niet buiten doen. Dit hebben we in de binnenbak gedaan. Dit werd gehouden bij Wim en Nita thuis. We waren met best veel paarden. Het was erg gezellig !!
Daarna lekker gegeten en s'avonds zijn we naar Billy Bob's en Bellini's geweest. Marita, de dochter van Wim en Nita, hadden we ook opgehaald. We zijn met zijn 7en in de auto richting Red Deer gereden. Daar waren nog meer Nederlanders die we kenden. Het was erg gezellig ! We waren om 5 uur vanmorgen thuis, even Art gedag gezegd want die was al in de stal. Gauw naar bed gegaan want de wekker ging weer om half 8 want we gingen naar Edmonton naar een veiling van allerlei koetsen en paardentuigen enzo. Na niet veel geslapen te hebben zijn we richting Edmonton gereden. Ik was samen met Kees en Annie. Daar aangekomen kwam Mark, andere zoon, daar ook heen. Hij woont namelijk in Edmonton. Het was erg mooi weer, met erg veel mooie koetsen en een leuke sfeer !! Er werd een postkoets geveild van wel 58000 Dollar !! Het was een leuke dag !
Vanavond ben ik nog even naar Henk geweest met de quad. En weer optijd naar huis gegaan om ook een beetje optijd naar bed te kunnen.

Ondertussen krijg ik nu wat lamme vingers. Dus ik ga lekker slapen !

Tot snel ! x

• 07 Mei 2012 - 16:21

Engel & Elly:

Hoi Annemiek,
    Volgens ons heb jij het wel naar je zin gehad daar.We wensen je nog een leuk vakantieweekje en tot ziens!

• 07 Mei 2012 - 16:21

Engel & Elly:

Hoi Annemiek,

• 07 Mei 2012 - 18:54

Caroline De Bruijn:

heeee miekje,
    hoeist? het zit er alweer bijna op he. wat is dat snel gegaan zeg!! ik zit nou een weekje in oenkerk echt wel leuk hier haha. nou meid geniet van je laatste week en bel je volgende week wel als je weer terug bent, dan gaan we weer een biertje drinken ! en dan rij ik haha !

liefsss xxx

• 07 Mei 2012 - 19:13

Elly:

Hej Annemiek,
    Je hebt er een super tijd gehad geloof ik he! Wat een leuk vooruitzicht om dat lekker met je moeder af te kunnen sluiten. Een heel fijne vakantie samen toegewenst, veel lol met elkaar, maar dat zal - jullie kennende - vast wel lukken! Liefs, Hans en Elly